مانيماني، تا این لحظه: 18 سال و 7 ماه سن داره

ترنم یک عشق ابدی

میوه فیلسوفان

1390/11/5 23:35
نویسنده : مامان مانی
402 بازدید
اشتراک گذاری

سلام من انجیرم. کلسیم و فسفر زیادی دارم و پر از ویتامین های گوناگون هستم. فسفر باعث می شود مغز بهتر کار کند. شاید به همین خاطر است که فیلسوفان و دانشمندانی که از مغزشان زیاد استفاده می کنند. مرا دوست دارند. کلسیم من هم به قوی و محکم شدن استخوان ها کمک زیادی می کند.

چرا باید انجیر بخوریم؟ 

  • مرا بخور، چون کلسیم من استخوان هایت را محکم می کند.
  • مرا بخور برای آن که لثه هایت قوی می شود.
  • من فسفر زیادی دارم؛ اگر قبل از صبحانه مرا بخوری، مغزت بهتر کار می کند.
  • خوردن من باعث می شود شکم بهتر کار کند . اگر روزی دچار یبوست شدی و شکمت خوب کار نکرد، چند دانه از من را بخور. اگر تازه و خیس باشم زودتر اثر می کند.

خمیر دندان انجیری

اگر می خواهی دندان های سفید و محکمی داشته باشی این خمیر دندان انجیری به دردتان می خورد. چند عدد از میوه ی خشک من را با کمک بزرگترها (مانند اسفند) بسوزانی و خاکستر آن را با کمی روغن گلیسیرین مخلوط کنی و هفته ای دو بار دندان هایت را با آن مسواک بزنی.



کرم پوست و شامپوی ضد ریزش مو

برگ های سبز و تازه مرا خشک و سپس آسیاب کن. آن را در کمی سرکه بخیسان و روی پوستت بمال. خشکی و زبری پوست را برطرف می کند. برای جلوگیری از ریزش مو این گَرد را با آب خیس کن و سرت را با آن بشوی.

سرما خورده ای ؟ قهوه ی انجیر بخور

شما می توانید میوه ی خشک شده ی مرا با کمک بزرگترها حسابی بکوبید و آسیاب کنید و آن وقت مانند قهوه دم کرده و بنوشید. در هر لیوان آب جوش، یک قاشق مربا خوری گَرد انجیر بریزید و بگذارید دم بکشد. این قهوه را وقتی دچار سرما خوردگی شُدید، مصرف کنید.

با برگ انجیر ظرف بشویید

اگر در خانه ی خود درخت انجیر دارید،دیگر نگران تمام شدن مایع ظرف شویی های خود نباشید. شما می توانید با چند تا از برگ های من، ظرف های سیاه و کثیف خود را به خوبی تمیز کنید. با اجازه ی بزرگترها چند تا بکن. برگ ها را لِه کن و ظرف های سیاه شده را با آن ها بساب. کمی کف تولید می شود که سیاهی ظرف ها را پاک می کند. حالا ظرف را با اندکی آب گرم بشوی.

داروی زگیل و میخچه

اگر دچار زگیل یا میخچه شُدی میوه ی نرسیده مرا بکَن و شیره ی سفید را که از اننتهای آن بیرون می آید، روی آ قسمت بمال. این کار را آنقدر تکرار کن تا زگیل یا میخچه از بین برود.

خاصیت انجیر خشک

بهتر است بدانی ارزش غذایی میوه ی خشک شده من دو برابر میوه ی تازه است.

چه کسانی انجیر نخورند؟

من قند زیادی دارم؛ پس بهتر است افراد چاق به سراغ من نیایند.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)